Παιδικη προστασια από τον ήλιο και πόσο σημαντική είναι

Παιδικη προστασια από τον ήλιο και πόσο σημαντική είναι

παιδικη προστασια απο τον ήλιο: Η αλόγιστη έκθεση στον ήλιο κατά τη διάρκεια της παιδική ηλικίας προκαλεί πολλα προβλήματα!
παιδικη προστασια

 

Η παιδικη προστασια από την ηλιακή ακτινοβολία και συγκεκριμένα από τις επικίνδυνες υπέρυθρες ακτίνες, είναι πολύ σημαντική. Αν δεν προσέξουμε, μπορεί το παιδί μας να παρουσιάσει αργότερα δερματικά προβλήματα.

Η έκθεση στον ήλιο μπορεί να είναι ωφέλιμη ή βλαβερή, ανάλογα με τον τρόπο που θα τον αντιμετωπίσουμε. Μην ξεχνάμε πως είναι απαραίτητος για να συνθέσει ο οργανισμός μας την βιταμίνη D. Για να έχουμε όμως μόνο οφέλη από τον ήλιο και όχι τις βλαβερές του συνέπειες, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί.

Υπάρχουν δύο κατηγορίες βλαβερής ηλιακής ακτινοβολίας, οι ακτίνες UVA και οι ακτίνες UVB. Και οι δύο προκαλούν βλάβες και πρόωρη γήρανση στο δέρμα. Οι ακτίνες UVB είναι αυτές που κυρίως προκαλούν τα ηλιακά εγκαύματα. Οι UVA προκαλούν βλάβες που αργότερα μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και στην εμφάνιση καρκίνου του δέρματος.

Η παιδική επιδερμίδα είναι πολύ πιο ευαίσθητη από αυτή των ενηλίκων. Οι ακτίνες UVA απορροφούνται από τις βαθύτερες στοιβάδες του δέρματος ενώ οι UVB από την επιδερμίδα, την ανώτερη, επιφανειακή στοιβάδα. Όταν επιλέγετε κάποιο αντηλιακό προϊόν για την παιδικη προστασια, πρέπει να προσέχετε να καλύπτει και τις δύο ακτινοβολίες.

Τα ηλιακά εγκαύματα συχνά δεν είναι άμεσα ορατά. Σταδιακά, το δέρμα κοκκινίζει, φαγουρίζει και γίνεται ζεστό στην επαφή. Μετά από λίγες μέρες το κάψιμο υποχωρεί και το δέρμα αρχίζει να ξεφλουδίζει. Σε σοβαρά ηλιακά εγκαύματα, ίσως παρατηρήσετε πως το δέρμα ιδρώνει και το παιδί μπορεί να έχει ακόμη και ρίγη. Άλλα συμπτώματα του σοβαρού ηλιακού εγκαύματος είναι η ναυτία, ο πονοκέφαλος και οι ίλιγγοι. Αν παρατηρήσετε κάποια από αυτά τα συμπτώματα, πρέπει να αναζητήσετε αμέσως ιατρική βοήθεια.

Ο δείκτης SPF (Sun Protection Factor) που βλέπουμε στα αντηλιακά δείχνει πόσες φορές περισσότερο χρόνο μπορούμε να εκτεθούμε στον ήλιο. Για παράδειγμα, αν σε συγκεκριμένη ηλιακή ακτινοβολία καιγόμαστε σε 10 λεπτά, με ένα αντηλιακό SPF 15 μπορούμε να αντέξουμε 15 Χ 10 = 150 λεπτά. Προσοχή όμως στη δοσολογία. Η συνιστώμενη δόση του αντηλιακού είναι 2mg ανά τετραγωνικό εκατοστό δέρματος. Αν απλώσουμε τη μισή ποσότητα, η προστασία που έχουμε δεν πέφτει στο μισό, αλλά πολύ περισσότερο. Για την ακρίβεια, αν χρησιμοποιήσουμε τη μισή συνιστώμενη ποσότητα, η προστασία που θα έχουμε ισούται με την τετραγωνική ρίζα του SPF. Δηλαδή μισή συνιστώμενη δόση από ένα προϊόν με SPF 30, μας δίνει προστασία μόλις 5,5!

Όταν το παιδί παίζει αρκετές ώρες στον ήλιο, θα πρέπει να ανανεώνουμε το αντηλιακό κάθε 2 ώρες. Αν μπει στη θάλασσα, πρέπει μόλις βγει να ξαναβάλει αντηλιακό – και αυτό ισχύει και για τα αδιάβροχα προϊόντα.

Εκτός από το αντηλιακό, υπάρχουν κι άλλα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για την παιδική προστασία από την ήλιο. Ένα καπέλο είναι απαραίτητο, όταν ο ήλιος είναι δυνατός. Τα βαμβακερά άνετα ρούχα επίσης επιβάλλονται σε πολύωρη έκθεση στον ήλιο. Και τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε την ενυδάτωση του οργανισμού με νερό ή φυσικούς χυμούς.

παιδικη προστασια

 

Δείτε επίσης: παιδική φιλία: πώς να βοηθήσετε το παιδί σας να κάνει φίλους

Share This